Jak dodać firmę do Google Maps?
Mapy Google są niemal równie popularne jak sama wyszukiwarka. Z Google Maps można korzystać przez niezależną stronę, za pomocą aplikacji mobilnej lub w formie widgetu do wyszukiwarki. Przeciętny użytkowników ma do czynienia z Google Maps szczególnie często podczas wyszukiwania fraz lokalnych. Jeżeli wpiszesz w Google nazwę usługi, atrakcji turystycznej lub produktu i dodasz miasto, to w 99% przypadków w odpowiedzi zobaczysz właśnie mapkę Google z oznaczoną lokalizacją.
Google Maps jest szczególnie wygodne na telefonach. Gdy szukasz usługodawcy, wraz z mapką pojawi się kilka propozycji firm, ich numery telefonów, linki do stron oraz ikonka trasy. Dzięki temu można natychmiast zadzwonić do wybranej placówki lub znaleźć najlepszą drogę.
Usługa Google jest ważna również dla drugiej strony, a więc przedsiębiorców. Jeśli Twoja firma znajdzie się na mapce i będzie pokazywana w wynikach wyszukiwania, możesz liczyć na znaczny wzrost zainteresowania Twoją ofertą.
Narzędzia Google
Direct answers
Direct answers to bezpośrednia odpowiedź na pytanie wyświetlana przez Google ponad wynikami wyszukiwania. Okienko może zawierać definicje, daty, dane liczbowe i inne informacje, które chce poznać osoba wpisująca zapytanie zaczynające się od „co to...”, „czym jest…”, „kiedy…” itp. Dzięki direct answers użytkownik nie musi tracić czasu na sprawdzanie kolejnych linków, gdyż odpowiedź jest widoczna bezpośrednio w wyszukiwarce Google. Pojęcie direct answers jest często stosowane zamiennie z featured snippets, choć różnią się one obecnością linku do źródła informacji.
Google Maps
Google Maps to usługa Google, która pozwala na odszukanie wybranego punktu na mapie, wyznaczenie trasy lub znalezienie najbliższych usługodawców. Z Google Maps można korzystać na wiele sposobów – w formie aplikacji na telefonie, za pośrednictwem oficjalnej strony lub w innych witrynach, gdzie Google Maps jest dodane w formie ramki lub modułu. Google Maps jest także ważną częścią pozycjonowania, gdyż mapy pojawiają się w wynikach wyszukiwania na frazy lokalne wraz z adresami i danymi firm.
Zakupy Google
Google Zakupy to usługa oferowana w ramach Google Ads. Sprzedawca może za jej pomocą promować swoje produkty nad wynikami wyszukiwania, w formie kart ze zdjęciem, nazwą i ceną. Po kliknięciu w kartę użytkownik wyszukiwarki jest przenoszony na stronę sklepu. Sprzedawca ma także możliwość korzystania z remarketingu dynamicznego – ponownego reklamowania elementów oferty osobom, które wcześniej oglądały dany produkt. Aby sprzedawać za pomocą Google Zakupy należy zintegrować sklep z Google Ads oraz Google Merchant Center.
Google Grafika
Google Grafika to narzędzie dostępne w wyszukiwarce Google, za pomocą którego użytkownik może znaleźć zdjęcia, obrazy i inne grafiki zgodne z wpisaną frazą kluczową. Jest ono również wykorzystywane w pozycjonowaniu stron. Optymalizacja obrazów zgodnie z wytycznymi Google zwiększa szansę na to, że zdjęcia widoczne na stronie pojawią się wysoko w graficznych wynikach wyszukiwania i zachęcą użytkowników do kliknięcia. Aby było to możliwe należy zadbać przede wszystkim o wysoką jakość obrazów, odpowiedni tytuł oraz opis alternatywny.
Featured snippets
Featured snippets to fragment treści strony internetowej wyświetlany przez Google w ramce ponad standardowymi wynikami wyszukiwania. Dzięki temu użytkownik może natychmiast przeczytać całość lub część odpowiedzi na zadane pytanie bez klikania w linki do stron podanych przez wyszukiwarkę. Featured snippets zwykle zawiera zwięzłą informację, zdjęcie oraz odnośnik do witryny, z której pochodzi fragment. Dodanie strony do featured snippets może zwiększyć ruch w serwisie, choć zdarza się również, że ilość odwiedzających spada.
Uzupełnienie profilu Google Moja Firma
Co zrobić, żeby witryna przedsiębiorstwa rzeczywiście pojawiała się na mapce? Aby było to możliwe, pozycjonowanie strony musi obejmować uzupełnienie i zoptymalizowanie profilu w Google Moja Firma. Pamiętaj, aby w nazwie podać podstawowe słowa kluczowe (oczywiście bez nadmiernego „upychania”). Niezbędne jest też uzupełnienie wszystkich danych kontaktowych, wraz z adresem firmy. Lokalizację trzeba potwierdzić za pomocą kodu weryfikującego, który Google wysyła pocztą na podany adres.
Poza uzupełnieniem profilu, warto również postarać się o dodatkowe pozycjonowanie wizytówki. Stosuj linkowanie z lokalnych stron, katalogów i innych serwisów z mapami. Dobrym pomysłem jest również modyfikacja linku do wizytówki w taki sposób, aby zawierał on nazwę i frazę – jest to możliwe po pewnym czasie od założenia profilu.
Jak jeszcze zadbać o pozycję w Google Maps?
Google chętniej pokaże Twoją firmę na mapie również wtedy, gdy otrzyma ona wiele pozytywnych opinii. Poproś klientów zadowolonych z Twoich usług, aby dodali swoją ocenę oraz napisali krótki komentarz.